OVER ONS

Elk concertseizoen weer een verrassing.... al meer dan 30 jaar!

Het bestuur van de Concertstichting streeft er naar haar bezoekers elk jaar weer te verrassen met een serie concerten waar men zich bij voorbaat al op kan verheugen.

Uitgangspunten bij de samenstelling van de serie zijn:

• diversiteit
  • hoge artistieke kwaliteit
  • ruimte voor jong talent

Voor seizoen 2016-2017 is het thema: "Een nieuw seizoen, een nieuw geluid...".

Naast de vaste invulling van de concertagenda met acht avondconcerten en een middagconcert, is de Concertstichting voor seizoen 2016-2017 een unieke samenwerking aangegaan met Joachim Eijlander om de cellosuites van Bach als serie uit te voeren. En waar klinkt Bach nu mooier dan in een kerk en zeker als het de Hillegondakerk betreft.

Tijdens het extra middagconcert op 4 februari 2017 vertolkt Joachim twee van de zes cellosuites. We hopen dit in de daarop volgende twee jaar voort te kunnen zetten.

Het bestuur ziet uw komst graag tegemoet.

Concertoverzicht seizoen 2015 - 2016

Hieronder is een prachtig overzichtsfilmpje van ons seizoen 2015-2016. Onze ‘beeldman’ Jan Vermaak heeft van zeven van de negen concerten die hij heeft op kunnen nemen een prachtige compilatie gemaakt. Dankzij de professionele opnames van de geluidstechnici Hans Vaatstra, Bert Tellegen en Jeroen van Woelderen zijn de beelden mooi met het geluid gesynchroniseerd. Zo krijgt u een duidelijk overzicht van wat de Concertstichting het afgelopen seizoen aan variatie en hoge kwaliteit te bieden had.